بهروزرسانی شده در مارس ۲۰۲۴
چه در حال آموزش برای تبدیل شدن به یک مربی، درمانگر یا کارآفرین سلامت جامع باشید، توسعه حضور آنلاین و آگاهی از برند شما ضروری است. ایجاد بستری برای به اشتراک گذاشتن صدای منحصر به فرد شما، کسب و کارتان را در معرض دید مخاطبانی قرار میدهد که به تخصص شما نیاز دارند.
اجزای سازنده یک برند
اجزای سازنده ضروری یک برند عبارتند از هدف، لوگو و نام شما.
هدف
اولین چیزی که باید در مورد کسب و کار سلامت خود بدانید، هدف شماست. برند شما چه چیزی را نمایندگی میکند؟ چه ارزشها و اصولی را ارائه میدهید؟ هنگامی که هدف برند خود را دانستید، میتوانید اطمینان حاصل کنید که تمام نوشتهها و تصاویر کسب و کار شما از آن هدف حمایت میکنند.
لوگو
لوگوی شما همان چیزی است که برند شما را نشان میدهد. این تصویری است که مخاطبان شما با شما مرتبط میدانند و باید توجه آنها را جلب کرده و یک زیباییشناسی ثابت را در وبسایت و مواد بصری شما الهام بخشد.
نام
نام برند شما باید آسان برای به خاطر سپردن، آسان برای هجی کردن و در پایگاه داده نام دامنه در دسترس باشد. یک نقطه شروع ساده، نام خودتان است، اگرچه میتوانید مکان کسب و کار و تخصصهای سلامت خود را نیز در نظر بگیرید.
برندسازی که میتوانید خودتان انجام دهید
طرح رنگ
شما میخواهید یک طرح رنگی هماهنگ انتخاب کنید که بازتاب دهنده برند شما باشد. در اینجا یک ابزار عالی برای این کار وجود دارد! طرح رنگ شما میتواند در لوگو، پیامرسانی و سایر عناصر بصری شما استفاده شود.
حتی ممکن است به یادگیری بیشتر در مورد روانشناسی رنگ برای اطلاعرسانی انتخابهایتان فکر کنید. در اینجا چند منبع برای یادگیری بیشتر آورده شده است: Small Business Trends – چگونه از روانشناسی رنگ در بازاریابی استفاده کنیم و رنگ برای موفقیت: روانشناسی رنگ در کسب و کار. همچنین، حتماً دسترسیپذیری را با انتخاب رنگهای خود در نظر بگیرید – آیا آنها برای کسانی که ممکن است نقص بینایی رنگ (CVD) داشته باشند، قابل دسترسی خواهند بود، یا کنتراست کافی برای بازدیدکنندگان کمبینا وجود دارد؟ این ابزار بررسی کنتراست برای دسترسیپذیری را امتحان کنید. در ادامه بیشتر در مورد وبسایت شما صحبت خواهیم کرد.
تصاویر
در طول توسعه کسب و کار خود، تصاویری را که میخواهید کسب و کارتان را نمایندگی کنند، در نظر بگیرید. در صورت امکان، سعی کنید از تصاویر معتبر، مانند عکسهای خودتان، برای بیان داستانتان استفاده کنید. مشتریان از اصالت برندها قدردانی میکنند و به برندهایی که با آنها ارتباط شخصی برقرار میکنند، وفادارتر هستند.
لوگوی خودتان بسازید
لوگوی شما چیزی است که میتوانید خودتان آن را بسازید، یا میتوانید یک طراح استخدام کنید تا آن را انجام دهد. اگر تصمیم دارید لوگوی خود را طراحی کنید، چند آموزش را ببینید تا عناصر طراحی ضروری را که باید شامل شوند، یاد بگیرید.
همچنین میتوانید به طرحهای لوگوی سلامت دیگر برای الهام گرفتن نگاه کنید!
برای طراحی لوگو خودتان، میتوانید از یک ویرایشگر تصویر مانند Canva برای تغییر تصاویر و آزمایش با فونتها استفاده کنید. مطمئن شوید که طرح خود را در فرمت فایل وکتور دانلود میکنید، که به آن اجازه میدهد بدون از دست دادن کیفیت مقیاسپذیر باشد.
وبسایت خودتان بسازید
حتی اگر برنامهنویس نیستید، ابزارهای زیادی برای کمک به شما در ایجاد وبسایت خودتان وجود دارد. Squarespace یک سازنده وبسایت با رابط کاربری بصری، قابلیتهای کشیدن و رها کردن، و گزینههای پیشرفته سئو و تجارت الکترونیک یکپارچه است. این سرویس با هزینه ۲۶ دلار در ماه مقرون به صرفه است و قالبهای آن به طور مداوم بهروزرسانی میشوند. Squarespace همچنین با G Suite یکپارچه میشود و میتوانید دامنه خود را از طریق این سایت ثبت کنید.
یکی دیگر از سازندگان محبوب وبسایت Wix است. مانند Squarespace، بسیاری از کارآفرینان نوپا وبسایتهای Wix کاملاً تعاملی و واکنشگرا ساختهاند. هنگام انتخاب یک قالب، به دنبال قالبی باشید که کاملاً واکنشگرا باشد و به خوبی روی تلفنها و تبلتها کار کند. این روزها افراد بیشتری وبسایتها را در موبایل مشاهده میکنند تا در رایانهها!
مطمئن شوید که قالب سایت شما دارای وبلاگ است. به عنوان یک متخصص در حوزه سلامت جامع خود، میخواهید محتوای مرتبط با دوستان، خانواده و مشتریان بالقوه خود ایجاد و به اشتراک بگذارید. با سازندگان وبسایت امروزی، ایجاد یک وبلاگ میتواند به سادگی نوشتن یک پست فیسبوک باشد، بنابراین مطمئن شوید که این قابلیت از قبل در سایت شما تعبیه شده است.
وبلاگ خود را امروز شروع کنید! دستورالعملهای موجود در پست ما را دنبال کنید: چگونه وبلاگ سلامت جامع خود را شروع کنیم.
با دوره آموزشی ما شروع کنید: وبلاگنویسی پایه: جذب مشتری و سرنخ برای حرفه سلامت جامع شما.
استراتژی رسانههای اجتماعی
در مرحله بعد، باید استراتژی رسانههای اجتماعی خود را در نظر بگیرید. با دوره آموزشی ما: رسانههای اجتماعی برای موفقیت – توییتر، فیسبوک و لینکدین، شروعی عالی داشته باشید.
در مورد اینکه چه چیزی برای کدام کانالها مؤثرتر است مطالعه کنید و استراتژیهایی برای هر یک تعیین کنید. بهتر است پیام ثابتی در تمام پلتفرمها داشته باشید، بنابراین قبل از گسترش به پلتفرمهای دیگر، با یک پلتفرم مانند اینستاگرام شروع کنید.
اینستاگرام از هشتگها برای جذب دنبالکنندگانی استفاده میکند که به پیام شما علاقهمند هستند، پیامی که شما از طریق یک داستان بصری بیان میکنید. با هر تصویری که به اشتراک میگذارید، اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی هستید، ماموریت شما چیست و چه چیزی ارائه میدهید، فاش میکنید. میتوانید پستهای زیبایی را با Canva یا یک سازنده گرافیک دیگر ایجاد کنید.
شما فقط میتوانید یک لینک در صفحه پروفایل خود قرار دهید، بنابراین باید یا صفحه اصلی وبسایت شما باشد یا یک صفحه فرود سفارشی اینستاگرام. میتوانید به طور منظم صفحه فرود را بهروزرسانی کنید تا هر محصول یا تبلیغاتی را که درباره آن پست میکنید، نمایش دهد.
یوتیوب مسیر دیگری برای صحبت در مورد پیشنهادات و بینشهای منحصر به فرد شما است. یک ویدئو میتواند راهی قدرتمند و آسان برای به اشتراک گذاشتن پیام شما باشد. در ابتدا، ضبط و ویرایش ویدئوها و افزودن تمام فرادادهها و خلاصهها میتواند زمانبر باشد، بنابراین این کار را تا زمانی که سایر کانالهای شما به خوبی کار میکنند، به تعویق بیندازید.
کارت ویزیت
قانون شماره یک کارت ویزیت این است که آن را ساده نگه دارید: عکسها یا جزئیات زیاد میتوانند کارت شما را شلوغ و ناخوانا کنند. شماره تلفن، ایمیل و آدرس وبسایت خود را به همراه توضیحی کوتاه از کاری که انجام میدهید (مثلاً «مربی سلامت») روی کارت خود قرار دهید.
کارتها را میتوان به صورت اقتصادی و سریع از طریق سایتهایی مانند moo.com و nextdayflyers.com تهیه کرد. فونتها روی کارتهای ویزیت میتوانند بسیار کوچک باشند، بنابراین قبل از چاپ یک نسخه آزمایشی بگیرید تا ببینید طرح را چگونه میپسندید. برای یک رویکرد پایدار، یک کارت الکترونیکی را در نظر بگیرید که اسکن و به اشتراک گذاشتن آن در کنفرانسها و رویدادهای شبکهسازی آسان است. یک نمونه دات کارت است، اگرچه امروزه گزینههای مختلفی برای کارتهای الکترونیکی وجود دارد.
برندسازی که میتوانید برونسپاری کنید
لوگو
اگر میخواهید تضمین کنید که یک لوگوی با کیفیت خواهید داشت که در گذر زمان ماندگار خواهد بود، میتوانید یک طراح استخدام کنید تا لوگوی شما را با قیمتی مقرون به صرفه برای یک کسب و کار در حال رشد بسازد.
تعداد زیادی طراحان نوپا با تجربه وجود دارند که طرحهای منحصر به فرد و خلاقانه را در محدوده ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار ارائه میدهند. یک طراح حرفهای یک فرآیند اکتشافی کامل و متفکرانه را ارائه میدهد و لوگویی مناسب برای فرمتهای مختلف تحویل خواهد داد.
وبسایت
اگر فناوری نقطه قوت شما نیست، میتوانید یک طراح وب استخدام کنید تا یک سایت زیبا و واکنشگرا ایجاد کند. هنگام یافتن یک طراح، مطمئن شوید که آنها میدانند چگونه یک سایت را برای مشاهده در موبایل و رایانه بهینه کنند!
کسب و کار سلامت خود را با منابع ACHS رشد دهید!
هنگامی که آماده شدید، شروع به ایجاد برند خود و ساخت داستانتان قدم به قدم کنید. اما برای لحظه عالی بیش از حد منتظر نمانید. شروع کنید به معرفی خود و ساختن حضور آنلاینتان!
برای ادامه رشد دانش خود و دریافت حمایت بیشتر برای رشد کسب و کارتان، دورههای کسب و کار ACHS را اینجا بررسی کنید!